Reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti spoločnosti Pán Tymián, s.r.o. a jej zákazníkov pri reklamácií tovaru, vychádzajúc pritom z Občianskeho zákonníka (§612-627), Obchodného zákonníka (§411-441), § 18, § 18a a iných súvisiacich ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Spoločnosť ROW s. r. o., so sídlom Andreja Kubinu 6937/17, 917 01 Trnava, IČO: 53778103, DIČ: 2121491185, zapísaná v Obchodný register Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č. 49176/T (ďalej len „predávajúci“) vydáva tento reklamačný poriadok, ktorý upravuje spôsob reklamácie spotrebiteľa a postup pri riešení reklamácie a spôsob vykonania nápravy.  Týka sa tovaru zakúpeného prostredníctvom internetovej stránky www.shoppantymian.sk.


Pri predaji tovaru zodpovedá predávajúci za to, že tovar je bez vád, má požadovanú, prípadne právnymi predpismi stanovenú akosť, mieru, množstvo alebo hmotnosť. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré ma predaný tovar pri prevzatí alebo ktoré sa na tovare vyskytnú v záručnej dobe alebo dobe spotreby. Za vady nie je možné považovať zmenu tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby, v dôsledku jeho opotrebovania, nesprávneho používaniu, nesprávneho skladovania alebo nedovoleného zásahu.

Potravinársky tovar si musí zachovať svoju kvalitu a zdravotnú nezávadnosť do dátumu spotreby alebo dátumu minimálnej trvanlivosti, pokiaľ je vyznačená na obale, pričom lehota na uplatnenie reklamácie je daná týmto dátumom.

Pri predkladaní tovaru na záručnú opravu musia byť zo strany zákazníka splnené nasledovné podmienky zo strany reklamujúceho:

Reklamáciu vybaví predávajúci podľa možnosti bezodkladne, a to výmenou za iný, bezchybný tovar. V prípade, ak výmena nie je možná, predávajúci zabezpečí vybavenie reklamácie podľa dohody do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie v zložitých prípadoch, avšak najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie v odôvodnených prípadoch, najmä, ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie výrobku alebo vráti kupujúcemu peniaze.

Pre tovary nepotravinového charakteru je možné vybavenie reklamácie jej zamietnutím v nasledujúcich prípadoch:

Nároky kupujúceho zo zodpovednosti za vady na tovare podľa ust. Občianskeho zákonníka:

Lehota na vybavenie reklamácie

O spôsobe vybavenia reklamácie, ak nejde o spotrebiteľa, rozhodne predávajúci najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia zo strany kupujúceho a o výsledku bude predávajúci písomne vyrozumený. Pri uplatnení reklamácie vyplývajúcej zo spotrebiteľských kúpnych zmlúv predávajúci rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie a ak to vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej nemohol kupujúci tovar využiť z dôvodu, za ktorý nesie zodpovednosť predávajúci.

Po určení spôsobu vybavenia reklamácie zo spotrebiteľských kúpnych zmlúv sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť najneskôr v lehote do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak nejde o vybavenie reklamácie zo spotrebiteľských kúpnych zmlúv, lehota na vybavenie reklamácie je najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Miesto reklamácie

Reklamácia sa vybavuje na adrese: Pán Tymián, s.r.o., Andreja Kubinu 6937/17, 917 01 Trnava, IČO: 53778103,  tel.: +421 951 390 095, e-mail: ahoj@shoppantymian.sk

Orgán dohľaduSlovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27

Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1.9.2021 a je zverejnený na webovej stránke predávajúceho www.shoppantymian.sk